Ponturi · Uncategorized

Cum alegem salteaua / recomandari saltele… and shit!

Este o decizie grea pentru majoritatea cumparatorilor, informatia necesara fiind mascata cumva de politici comerciale, care de cele mai multe ori prind. Cine poate sa acuze producatorii sau comerciantii pentru reclama? Nimeni, va spun eu.

 

Sfat direct: ia in calcul principiul continuitatii! Daca te-ai odihnit bine pe o suprafata moale, semidura sau dura, e bine sa cumperi saltea de accelasi tip. Ideal este sa te indrepti catre un produs cu ventilatie maxima la interior (arcuri sau burete cu celulatie deschisa). Alege un suport de saltea cu suprafata plana (placaj, hdf, pal) si gauri practicate pentru aerisire. Second choice – somiera cu spatii mici intre lamele (maxim 2-3 cm)! Din experienta, va spun ca o somiera de calitate este greu de gasit in magazinele noastre. Pune o protectie de saltea din bumbac sau lana.

Iata de ce somierele de pe piata romaneasca sunt de evitat: spatiile mari dintre lamele deformeaza ireversibil orice tip de saltea, fie ca-s pe arcuri, fie ca-s pe burete. Gandeste-te ca salteaua ta este construita doar din materiale elastice si de volum (arcuri, feltru, burete, vatelina, netesute, stofa,etc), acestea vor ”umple” in mod natural spatiile largi dintre lamele (8-12 cm) si ”obectul” va prezenta aspect de valurire, straturile moi din burete se vor tasa mai mult. Fireste, vei suna la producator si vei sesiza un defect major, ca nu ti-a explicat nimeni in magazin chestia asta, ca tu n-aveai de unde cunoaste treaba asta, etc. Cel mai bine este sa ceri informatii chiar in timpul vizitei la magazin, sa ceri ca somiera ta (daca tii neaparat sa-ti iei somiera) sa aiba cat mai multe lamele cu spatii cat mai mici intre ele, 2-3 cm. Acestea sigur vor costa mai mult, insa nu-ti vor deteriora salteaua.

Pont suplimentar: saltele cu arcuri clasice, daca sunt construite ca la carte, au straturi de confort din burete (minim 3-4-5 cm densitate minim 23kg/mc) si tu ai sub 100 kg – ei bine, ti se potriveste in proportie de 70%! Datele au fost adunate de la clienti intr-o perioada de  10 ani, tinand cont de consultanta oferita pe parcursul perioadei si de opiniile post-vanzare ale esantionului de cca 15 000 de consumatori.

Despre alegerea unei ‘‘saltele cu memorie”/vascoelastica/memoryfoam: daca vrei sa incerci una si nu stii sigur daca ti se potriveste, alege un vanzator on-line serios care iti garanteaza perioada de testare si cumpar-o! Dupa 30 de zile de testare vei sti daca-i pentru tine sau nu, in felul asta se obisnuieste si corpul tau cu ea. Mai este de notat ceva important, este vorba de grosimea stratului de burete cu memorie; cu cat este mai gros cu atat corpul se va afunda mai mult in saltea, pentru unele persoane cauzand dureri lombare intense. La saltelele cu strat de memorie mai mic (2-3cm) , senzatia de cufundare este moderata insa gradul de relaxare este mai crescut pentru ca ai parte si de sustinere (nucleul de baza) si confort datorita buretelui cu memorie. Citeste cu atentie conditiile de retur: sa nu descoperi mai tarziu ca n-o poti trimite la producator. Vei plati doar transportul catre vanzator la adresa indicata in contractul la distanta, nu un obiect nefolositor,  sau mai rau – daunator sanatatii.

La saltelele cu arcuri individuale/insachetate/pocket spring lucrurile sunt mai simple, ai parte de o tehnologie noua in comparatie cu cea clasica (arcurile tip bonnell/relaxa) si te poti bucura de trei avantaje majore:

  1. aerisire maxima la interiorul produsului
  2. confort ridicat datorat elasticitatii
  3. grad de independenta la miscarile partenerului (in timpul somnului nu simti miscarile lui)

Personal, as recomanda acest tip de saltea celor care-si doresc un maxim de confort, celor care prefera suprafetele moi de dormit, si de ce nu – celor care vor sa incerce si altceva!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

21 de gânduri despre „Cum alegem salteaua / recomandari saltele… and shit!

  1. Si eu am gasit un ”blogar” tare de tot. Pe pagina lui Tudor Gheorghe (il stiti dvs., cantaretul la mandolina) e reclama directa la saltera!!! el si nadia comaneci au ajuns sa recomande saltele :))

    Apreciat de 1 persoană

    1. Buna seara! Am testat doua tipuri de saltea cu latex: un hibrid facut pe plasa de arcuri relaxa + placa latex 5 cm grosime si o saltea cu nucleu plin, cu trei zone confort, grosime 15cm si husa de bumbac 100%. Cea de-a doua a fost pe gustul meu ca feeling, insa mirosul m-a indepartat de ea dupa cca 2 saptamani, plus ca avea si un pret descurajant de mare, am considerat ca nu-si merita banii si m-am intors la ”prima mea dragoste” – salteaua cu arcuri clasice, intarita suplimentar si fete de bumbac!

      Apreciază

  2. Buna ziua

    Ajutati-ma si pe mine!Buget maxim 6000 de lei.Vreau o somiera si o saltea de 1.60/200m.Ce pot sa-mi cumpar din banii astia?O investitie pe termen mediu si lung,ma intereseaza.Am facut batataturi la buricele degetelor de atatea cautari.Dar,am dat de blogul tau,unde in sfarsit am gasit ceva”palpabil”.Astept un copil in octombrie.si sigur o sa doarma cu parintii lui vreo doi ani:),asa ca,caut ceva bun si practic.Am gasit asa ceva:https://www.mobexpert.ro/somn-si-baie/saltea-arcuri-spuma-latex-florida-160x200cm-11094.Ce parere ai?Merita banii sau nu?Sau asta:https://www.mobexpert.ro/somn-si-baie/saltea-arcuri-spuma-new-york-160x200cm-11146.Somiere am gasit acestea:https://www.mobexpert.ro/somn-si-baie/saltele/somiere?action=filter&type=all&size=1/200/200-2/160/160.

    Astept raspunsul tau si o sa ma bazez exclusiv pe sfaturile tale.Multumesc anticipat.

    Mihai

    Apreciază

    1. Bună seara. Eu recomand genul ăsta de somieră: http://www.somiere.com/somiera-autentique-9.php.
      În ceea ce privește salteaua, eu merg pe soluția studiată arcuri + straturi de confort serios gandite: https://www.mobexpert.ro/somn-si-baie/saltea-arcuri-spuma-chicago-150x200cm-10994
      Atenție la somieră, trebuie să ai cel mult 2-3 cm distanță între lamele – cu cât mai multe lamele cu atât crește confortul și elimini riscul distrugerii saltelei, care este cea mai importantă piesă în dormitor. Succes și dă-mi de știre cum ți s-a schimbat confortul și odihna!

      Apreciază

      1. Buns ziua

        Revin dupa un timp,deoarece au intervenit cateva schimbari si de abia acum sunt pregătit să-mi cumpăr salteaua și somiera.Am accesat link-ul lăsat de tine pentru salteaua de pe Mobexpert dar nu mai exista produsul. Somiera da,am și vorbit pentru o comanda și mi-au spus ca lamelele le pot face de la 3 cm in sus.
        Acum te rog sa-mi recomanzi din nou,o saltea buna între 1,60-1,80 m. Și spune-mi dacă este Ok 3cm distanță între lamele.

        Mulțumesc anticipat.

        Mihai

        Apreciază

      2. Buna seara
        Revin cu rugamintea de a ma ajuta din nou.Acum am revenit de pe alte meleaguri,si sunt hotarat sa-mi cumpar somiera si saltea(1,60/200).Pentru somiera am si vorbit la Authentique dar spatiul dintre lamele e de 3 cm.Mai mic de atat nu fac.Salteaua pe care mi-ai recomandat-o din link-ul tau de mai sus,nu mai este valabila.Ce-mi recomanazi sa-mi cumpar?Cum primesc raspuns de la tine trimit si comanda.
        Multumesc anticipat.

        Apreciază

  3. Ok,mi-am cumpărat pana la urma saltea Chicago de la Mobexpert. Sper sa nu regret.Are arcuri clasice.Cam cat e durata de viața a unei asemenea saltele?

    Apreciază

      1. Salutari, am ochit si eu o saltea Diamond Hard 27 cm la Mobexpert care mi s-a parut buna ptr spinarea mea dupa o mini testare.

        La pretul de 1945 de lei nu-s atat de convins de ea asa ca am gasit si o saltea Relaxa MEMORY Margaree 24cm – Elvila dar pe care nu am cum s-o testez…

        Din punctul dvs. de vedere, ar avea termeni de comparatie cele doua? Sunt sigur cea scumpa nu este de 2 ori mai buna sau cea ieftina e de 2 ori mai proasta.

        PS: daca aveti sugestii mai bune, sunt ochi si urechi.

        Multumesc!

        Apreciază

      2. Salut! Am studiat componența materialelor și pot spune că există un plus la salteaua de la bobexpert. Am ținut cont că nucleul de arcuri împachetate individual are aceeași înălțime dar materiale confort (burete, vatelină, etc) în plus și fețele matlasate pe tricot, nu pe jacquard clasic al celor de la Mizil. Sper să-ți folosească această informație.

        Apreciază

  4. Salut, sunt sigur ca nu doresti sa faci reclama… Totusi , legat de postul de mai sus si salteaua cumparata de la bomexpert, ai avea ceva recomandari in aceeasi plaja de pret 1500-2500 RON?
    Salteaua a ajuns sa fie si pentru mine lucrare de doctorat….. ceea ce nu imi doresc!

    Mersi mult!

    Apreciază

    1. Bună ziua. Aș merge pe următorii pași: aleg din filtrele oferite pe site-urile de vânzări (top 10) plaja de preț 800 – 2000 lei, structura pe arcuri (clasice sau pocketspring), fețe material (cu conținut maxim de fibre naturale, gen bumbac, lână, etc). De aici aș selecta doar pe cei care îmi oferă retur în 30 zile, pe cei care mi-ar aduce-o NERULATĂ/NEVIDATĂ și pe cei care s-ar încadra cu înălțimea produsului mai mare de 24-25 cm minim. Succes!

      Apreciază

  5. Salutare.

    Ma bate un gând sa ii schimb salteaua fiului meu. Pana acum a avut o mărime ciudata la pat90/190. Cam greu de găsit saltele la mărimea asta. Ce ma sfătuiești; sa cumpăr o somiere 90/200 și o saltea la fel sau sa caut 90/190? Și mai da-mi te rog un pont: de unde sa mai cumpăr o saltea buna? Ceva dura.Mulțumesc anticipat.

    Apreciază

Lasă un comentariu